De Grand Prix Commissie heeft in de vergadering van juli 2013, gehouden op de Sachsenring (GER) de volgende beslissingen genomen:
Technisch Regelement MotoGP klasse – 2014
Elektronica (ECU) Regelgeving:
Het gebruik van de officiële MotoGP Ecu, met gebruik van een interne datalogger, en het officiële MotoGP softwarepakket is verplicht.
Maximale brandstof capaciteit is 24 liter.
Maximum aantal motoren per rijder, per seizoen, is 12.
Factory Status
Elke fabrikant, (fabrikanten van motorfietsen en chassis bouwers), kunnen ervoor kiezen om maximaal 4 rijders voor het seizoen te laten deelnemen met de status “Factory”.
Het gebruik van de officiële MotoGP ECU is verplicht. Maar fabrikanten zijn toegestaan om eigen software te ontwikkelen en te gebruiken.
Maximale brandstof capaciteit is 20 liter.
Maximum aantal motoren per rijder, per seizoen, is vijf. (een nieuwe fabrikant mag in het eerste jaar 9 motoren gebruiken).
Motorfiets motoren mogen alleen gebruikt worden als ze gehomologeerd zijn. (Nieuwe fabrikanten zijn niet gebonden aan deze homologatie eisen in het eerste jaar dat ze deelnemen)
Bron: MotoGP