De Grand Prix Commissie heeft in de vergadering van juli 2013, gehouden op de Sachsenring (GER) de volgende beslissingen genomen:

558041_450401498366320_128602532_n

 

Technisch Regelement MotoGP klasse – 2014

Elektronica (ECU) Regelgeving:

Het gebruik van de officiële MotoGP Ecu, met gebruik van een interne datalogger, en het officiële MotoGP softwarepakket is verplicht.

Maximale brandstof capaciteit is 24 liter.

Maximum aantal motoren per rijder, per seizoen, is 12.

 

Factory Status

Elke fabrikant, (fabrikanten van motorfietsen en chassis bouwers), kunnen ervoor kiezen om maximaal 4 rijders voor het seizoen te laten deelnemen met de status “Factory”.

Het gebruik van de officiële MotoGP ECU is verplicht. Maar fabrikanten zijn toegestaan ​​om eigen software te ontwikkelen en te gebruiken.

Maximale brandstof capaciteit is 20 liter.

Maximum aantal motoren per rijder, per seizoen, is vijf. (een nieuwe fabrikant mag in het eerste jaar 9 motoren gebruiken).

Motorfiets motoren mogen alleen gebruikt worden als ze gehomologeerd zijn. (Nieuwe fabrikanten zijn niet gebonden aan deze homologatie eisen in het eerste jaar dat ze deelnemen)

 

Bron: MotoGP