Waar bent u geweest?

De “We’ve been everywhere”-campagne op internet gaat van start.

 ww

Bridgestone, de grootste bandenfabrikant ter wereld, is continu op zoek naar nieuwe, innovatieve en aansprekende manieren om haar klanten tijdens het reizen van dienst te zijn. De vandaag gelanceerde “We’ve been everywhere”-campagne op internet is daar een sprekend voorbeeld van. De campagne concentreert zich rond een leuke en buitengewoon interactieve video – met als basis een speciaal voor Bridgestone aangepaste coverversie van Johnny Cash’s “I’ve been everywhere, man” – en is opgezet als inspiratie voor de universele behoefte van de mens te ontsnappen aan de sleur van het dagelijks bestaan en op zoek te gaan naar nieuwe bestemmingen. Voor degene die de moed heeft gebaande paden te verlaten, zelfs op internet, wacht een nieuwe ontdekkingsreis op www.beeneverywhere.eu.

De “We’ve been everywhere”-campagne is opgezet voor maximaal entertainment en optimale interactiviteit en is dankzij effectieve links uitstekend te delen via de social media. Bij het openen van de homesite zien de bezoekers een pakkende film als opmaat naar enkele buitengewoon interactieve features en boeiende content als gepersonaliseerde filmscènes, online games en een filmeditor, waarmee bezoekers hun eigen road trip movie kunnen maken en delen, met behulp van Bridgestone.

De campagne speelt zich af rond het verhaal van een held die breekt met de dagelijkse sleur om de wereld te gaan ontdekken. Gedragen door een meeslepende, upbeat soundtrack gebaseerd op de klassieke hit “I’ve been everywhere, man” van Johnny Cash, stimuleert de film het gevoel dat we allemaal kennen om af en toe uit onze comfortzone te komen en op zoek te gaan naar nieuwe ervaringen. Net als in een dagdroom neemt de film ons mee op reis en laat hij ons achter met het gevoel dat we onze eigen weg moeten gaan.

 

Jake Rønsholt, General Manager, Corporate en Brand Communications bij Bridgestone Europe: “Een van de sterke kanten van de campagne is dat bezoekers op de homesite exact dat kunnen doen, op nagenoeg elk apparaat. Door mensen in staat te stellen hun eigen versie te maken van de road trip, met foto’s van hun Facebook-pagina, zorgt Bridgestone ervoor dat fans bij hun reis zelf het stuur in handen hebben, en hun eigen ervaringen kunnen creëren en delen. De geïntegreerde interactieve filmeditor zorgt ervoor dat de bestuurder de controle heeft, op dezelfde manier als Bridgestone banden doen.”

De “I’ve been everywhere”-campagne zal worden geïntroduceerd middels een uitgebreid aanbod marketingactiviteiten, inclusief speciale aanbiedingen, games, wedstrijden en evenementen waarbij fantastische prijzen te winnen zijn, van volledig betaalde reizen tot een meet-and-greet-sessie met meervoudig MotoGP-wereldkampioen Valentino Rossi.

 

Dus waar u ook geweest bent, waar u ook heen gaat, uw reis begint op www.beeneverywhere.eu.